Van drempels naar deuren!
Voor een sociaal initiatief is het niet altijd vanzelfsprekend om de mogelijkheden van internet, apps en social media in te zetten voor hun project.
“Wat moet ik met al die marketing tools…?” hoor ik erg vaak.
Mijn antwoord: héél erg veel! Mits je deze tools weet in te zetten voor het bereiken van je sociale doelstellingen!
Want juist internet, apps, en sociale media weten een brug te slaan naar soms moeilijk bereikbare doelgroepen.
Hoe je die verbinding kunt maken tussen ICT en je sociale doelstelling, waar je op moet letten en hoe je het effectief kunt inzetten, daar kan ik je mee op weg helpen.
Ik ben géén social media expert. Ik weet niet álles van Linkedin of Twitter. Maar ik ben wel expert en ervaringsdeskundig als het gaat om het inzetten van online tools voor vrijwilligers.
Een paar van die inzichten wil ik hier graag met je delen. Sociale initiatiefnemers of projectleiders zijn mensen die zien wat er niet is, wat er ontbreekt of wat er anders moet. En willen dat heel graag fixen. Met social media kan je niet iets fixen dat er niet is… En dát is precies een andere mindset. Met social media kun je zichtbaar maken wat er wél is! Je kunt kwaliteiten versterken. Je kunt waarde zichtbaar maken. Je kunt de samenhang in een wijk versterken.
En ja: het kost tijd! Absoluut! En dat is maar goed ook. Je bent toch ook tijd kwijt met werving van je deelnemers? Of het trainen van je vrijwilligers? Precies! En dus ook met inzetten van online tools voor jouw project. Kortom: het hoort erbij. En het is aan jou als professional om online tools in te zetten vóór jouw project!
Wil je hier meer over weten?
Vraag naar de mogelijkheden voor een workshop, lezing of training.